Przejdź do treści
baner-perspektywy-2023
Przejdź do stopki

Rozwój moją szansą - regulamin uczestnictwa nauczycieli

Treść

#FunduszeEuropejskie

REGULAMIN UCZESTNICTWA NAUCZYCIELEK I NAUCZYCIELI W PROJEKCIE

 „Rozwój moją szansą

z dnia 02.09.2024

 

§ 1

Informacje ogólne o projekcie

  1. Projekt „Rozwój moją szansą” realizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
  2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 120 uczniów i uczennic Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 23 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
  3. Grupami docelowymi w Projekcie są:
  1. GD1: uczniowie i uczennice Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 150 uczniów i uczennic,
  2. GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Samorządowym Liceum Ogólnokształcącym w Głogowie Małopolskim w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 24 nauczycielek i nauczycieli,
  3. GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
  4. GD4: Samorządowe Liceum Ogólnokształcące w Głogowie Małopolskim - 4 – letnie liceum realizujące kształcenie ogólne, zlokalizowane na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Głogów Małopolski.
  1. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:

WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 23,

WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 120,

WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 24,

  1. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 150,

WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,

WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 42,

WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 60

  1. Projekt przewiduje realizację następujących form wsparcia nauczycieli i nauczycielek w ramach poszczególnych zadań:
  1. Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic
  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Cyberbezpieczeństwo w szkole,
  2. Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
  3. Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.

  1. Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Samorządowym Liceum Ogólnokształcącym w Głogowie Małopolskim dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
  2. Różnorodność w klasie - zrozumienie i docenienie różnorodności uczniów i uczennic oraz ich indywidualnych potrzeb,
  3. Pedagogika wspierająca uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - jak efektywnie pracować z uczniami o różnych poziomach funkcjonowania intelektualnego,
  4. Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami
  5. Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem dla nauczycielek i nauczycieli oraz uczniów i uczennic - narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 12 osób/szkolenie A), B), C), D), E)

Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: A), B), C), D), E) x 16h/szkolenie.

  1. Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera – studia podyplomowe

Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,

Założenia organizacyjne: min. 642h,

  1. Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim
  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Szkolenia technologiczne - warsztaty z zakresu nowoczesnych technologii w edukacji, warsztaty z wykorzystania multimedialnych narzędzi w nauczaniu, szkolenia z bezpiecznego korzystania z Internetu i ochrony danych osobowych,

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 12 osób/szkolenie

Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.

  1. Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),

Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.

  1. Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli

Grupy docelowe: 15 nauczycieli/nauczycielek,

Założenia organizacyjne: 75h (średnio 3h/osoba),

 

§ 2

Słownik pojęć

 Wyjaśnienie pojęć użytych w niniejszym regulaminie:

  1. Projekt – Projekt nr FEPK.07.12-IP.01-0053/23, pn. Rozwój moją szansą,
  2. Beneficjent - instytucja odpowiedzialna za realizację projektu: Gmina Głogów Małopolski/ Zespół Szkół Ogólnokształcących w Głogowie Małopolskim. ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 2, 36-060 Głogów Małopolski
  3. Instytucja Pośrednicząca - Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie, ul. Naruszewicza 11, 35-055 Rzeszów.
  4. Kandydat do projektu - osoba fizyczna: nauczycielka, nauczyciel - osoba, która w terminie wyznaczonym przez Beneficjenta złożyła kwestionariusz rekrutacyjny.
  5. Uczestnik projektu - osoba fizyczna: nauczycielka, nauczyciel bezpośrednio korzystający ze wsparcia w ramach projektu, który został wyłoniony zgodnie z zapisami dokumentów programowych oraz opisem grup docelowych zawartym we wniosku o dofinansowanie projektu.
  6. Biuro Projektu - Samorządowe Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Głogowie Małopolskim ul. Rynek 58, 36-060 Głogów Małopolski.
  7. Komisja Rekrutacyjna dla nauczycielek i nauczycieli – komisja powołana przez Dyrektora Szkoły w celu przeprowadzenia rekrutacji nauczycielek i nauczycieli - Uczestników Projektu. W skład Komisji wchodzą: Koordynator projektu, Specjalistę ds. monitoringu i rozliczeń (jako członkowie Komisji), Specjalista ds. rekrutacji i obsługi uczestników (jako sekretarz Komisji).

 

§ 3.

Warunki uczestnictwa nauczycieli i nauczycielek w projekcie

  1. Nauczycielki i nauczyciele – uczestnicy projektu zostaną zrekrutowani spośród kandydatów do projektu - nauczycielek i nauczycieli pracujących w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Głogowie Małopolskim w roku szkolnym 2024/2025 oraz 2025/2026 na podstawie złożonych kwestionariuszy rekrutacyjnych.
  2. Kandydatem do Projektu jest nauczyciel/nauczycielka, który(a) złożył(a) w terminie wyznaczonym przez Beneficjenta Kwestionariusz rekrutacyjny do projektu (wzór stanowi Załącznik nr 1.N do Regulaminu).
  3. Uczestnikiem Projektu staje się Kandydat(ka), który/która pomyślnie przejdzie procedurę rekrutacyjną oraz podpisze Deklarację uczestnictwa w projekcie (wzór stanowi Załącznik nr 3.N do Regulaminu) i tym samym zaakceptuje zapisy niniejszego Regulaminu oraz wypełni Formularz uczestnika projektu (wzór stanowi Załącznik nr 2N do Regulaminu) najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszej formy wsparcia do której został(a) zakwalifikowany/a.
  4. Przy wyborze nauczycielek i nauczycieli - uczestników i uczestniczek Projektu Komisja Rekrutacyjna dla nauczycielek i nauczycieli kierować się będzie zasadą równości szans oraz następującymi kryteriami:
    1. Rekrutacja nauczycielek i nauczycieli do udziału we wsparciu w ramach poszczególnych zadań w będzie zgodna z założeniami projektu.
    2. Jedna osoba może wziąć udział w więcej niż 1 formie wsparcia. Tam gdzie liczba miejsc będzie mniejsza od liczby kandydatów, rekrutacja na odbywać się będzie na podstawie kryteriów (gdy wsparcie nie dotyczy wszystkich nauczycieli):
  1. Merytoryczne: wybór wg największej liczby punktów – decyduje suma punktów z:
  1. nauczyciele, którzy przed projektem nie zostali skierowani przez organ prowadzący/ Dyrektora szkoły na doskonalenie zawodowe w ww. zakresie - tak - 1 pkt, nie - 0 pkt.,
  2. nauczyciele zatrudnieni w większym wymiarze czasu pracy u Beneficjenta- tak - 1 pkt, nie - 0 pkt,
  3. nauczyciele, dla który została wskazana potrzeba doskonalenia zawodowego wyrażona skierowaniem Dyrektora szkoły - tak - 1 pkt, nie - 0 pkt.,
  4. nauczyciele, którzy posiadają osiągnięcia dydaktyczne. - laureaci konkursów, olimpiad, także ze wcześniejszych miejsc pracy - tak - 1 pkt, nie - 0 pkt.
  1. Rozstrzygające: przy równej liczbie punktów decydować będzie kolejność zgłoszeń.
  2. W przypadku studiów podyplomowych i/lub kursów kompetencyjnych pierwszeństwo mają kandydaci/kandydatki, którzy wyrazili chęć uczestnictwa w tej formie wsparcia na etapie przygotowania projektu.
  1. Listę rankingową dla danej formy wsparcia układa się wg odpowiadających jej kryteriów. W przypadku uzyskania przez dwoje lub więcej kandydatów takiej samej liczby punktów w ramach kryteriów merytorycznych, o kolejności na liście rankingowej decydować będą kryteria rozstrzygające.
  2. Kandydaci i kandydatki, którzy nie zostali, z braku miejsc, zakwalifikowani do udziału w danej formie wsparcia, zostają umieszczeni na liście rezerwowej. W razie skreślenia nauczyciela/ nauczycielki z listy uczestników danej formy wsparcia, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany kolejny w rankingu nauczyciel/nauczycielka z listy rezerwowej.
  1. W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniach, mimo pozytywnej kwalifikacji, kandydat zgłasza rezygnację Dyrektorowi Szkoły, który przekazuje tę informację Komisji Rekrutacyjnej dla nauczycielek i nauczycieli. Na miejsce rezygnującej osoby wpisana zostaje pierwsza osoba z listy rezerwowej (w przypadku jej rezygnacji zastosowanie znajdują identyczne procedury). Dopuszcza się możliwość wzięcia udziału w Projekcie przez nowego Uczestnika również w sytuacji rezygnacji Uczestnika już po rozpoczęciu/ w trakcie realizacji danej formy wsparcia.

 

§ 4.

Proces rekrutacji

  1. Rekrutacja do każdej formy wsparcia w Projekcie przeprowadzana będzie do dnia 30.09.2024. W razie konieczności (w szczególności niewypełnienia zakładanej liczby miejsc) rekrutacja będzie prowadzona do osiągnięcia założonego limitu miejsc w każdej formie wsparcia. Termin rozpoczęcia i zakończenia naboru do każdej formy wsparcia będzie powszechnie ogłaszany np. przez Specjalistę ds. promocji, rekrutacji i obsługi uczestników oraz przekazany do powszechnej informacji przez wychowawców i nauczycieli lub sekretariacie Szkoły.
  2. Kandydaci ubiegający się o uczestnictwo w Projekcie składają u Specjalisty ds. promocji, rekrutacji i obsługi uczestników Kwestionariusz rekrutacyjny
  3. Specjalista ds. promocji, rekrutacji i obsługi uczestników weryfikuje pod względem formalnym dane zawarte w kwestionariuszu i przekazuje je do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej.
  4. Komisja Rekrutacyjna dla nauczycielek i nauczycieli w terminie nie krótszym niż 2 dni kalendarzowe przed rozpoczęciem realizacji danej formy wsparcia podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu kandydata(ki) do uczestnictwa w tej formie wsparcia. Komisja ustala listy rankingowe dla poszczególnych form wsparcia przewidzianych w Projekcie, listy podstawowe oraz listy osób rezerwowych. Następnie Komisja, za pośrednictwem Specjalisty ds. promocji, rekrutacji i obsługi uczestników podaje wyniki rekrutacji do publicznej wiadomości (nie dotyczy wsparcia psychologiczno - pedagogicznego nauczycielek/nauczycieli, o ile zostało przewidziane).
  5. Kandydat(ka) zakwalifikowany(a) do uczestnictwa w Projekcie może zostać skreślona z listy uczestników w przypadku:
  • samodzielnej rezygnacji,
  • na wniosek prowadzącego zajęcia (lub inną formę wsparcia) uzasadniony rażącym naruszaniem zasad uczestnictwa w formach wsparcia oferowanych w Projekcie,
  • rezygnacji z pracy w szkole w przypadku nauczycieli i nauczycielek,
  • w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć w danej formie wsparcia w Projekcie,
  1. Skreślenia nauczyciela/nauczycielki z listy uczestników projektu dokonuje Koordynator Projektu wskazując równocześnie pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, która po podpisaniu umowy stanie się uczestnikiem projektu, w ramach tej samej formy wsparcia co osoba skreślona z listy uczestników Projektu.
  2. W przypadku braku zgody na udział w Projekcie osoby wskazanej z listy rezerwowej lub jej rodzica/opiekuna prawnego, rodzica/opiekuna prawnego dokonuje się wyboru następnej osoby z zachowaniem zasad zawartych w tym Regulaminie, aż do wyczerpania miejsc na liście uczestników.
  3. Regulamin rekrutacji dostępny jest w Biurze Projektu, na stronie internetowej Szkoły oraz u Specjalisty ds. promocji, rekrutacji i obsługi uczestników.

 

§ 5.

Klauzula informacyjna

Na podstawie Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (dalej: „RODO”) informujemy, że:

  1. Administrator danych:

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Głogowie Małopolskim. ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 2, 36-060 Głogów Małopolski

  1. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą Państwo się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych poprzez adres e-mail sceaiodo@glogow-mlp.pl lub pisemnie na adres Administratora.
  2. Podstawy prawne przetwarzania danych:
    1. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
    2. art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – wypełnienie obowiązków prawnych (np. obowiązków podatkowo-rozliczeniowych, sprawozdawczych) ciążących na Administratorze;
    3. art. 6 ust. 1 lit e) – wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym;
    4. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń na podstawie prawnego interesu Administratora;
    5. art. 9 ust 2 lit. g) RODO – przetwarzanie danych związane jest z ważnym interesem publicznym - dotyczy przetwarzania danych szczególnej kategorii (np. opinie i orzeczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej);
    6. przetwarzanie danych może wiązać się również z przetwarzaniem na podstawie art. 10 RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich w celu dokonania sprawdzenia Pani/Pana w odpowiednim rejestrze, sprawdzenie będzie miało miejsce jeżeli będzie Pan/Pani wykonywał/a zadania związane z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi.
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w związku z udziałem w Projekcie „Rozwój moją szansą”, który realizowany będzie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, dalej FEP 2021-2027. W szczególności dane osobowe będą przetwarzane w celu monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytów oraz dla celów związanych z określaniem kwalifikowalności uczestników.
  4. Odbiorcy danych osobowych:

Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub stosownej umowy z administratorem.

Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące na rzecz administratora usługi, w szczególności usługi związane z obsługą informatyczną, jak również z obsługą Projektu, dostawcy programu do elektronicznego zarządzania dokumentacją; kancelarie prawne, którym zlecono świadczenie pomocy prawnej, wyłonieni wykonawcy usług szkoleniowych, wybrani wykonawcy lub podwykonawcy wspierający realizację Projektu, a także Instytucja Pośrednicząca (Województwo Podkarpackie – Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie) i Instytucja Zarządzająca (Zarząd Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie).

  1. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania Umowy o realizację Projektu, następnie przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami w przypadku niewykonania lub nieprawidłowego wykonania Umowy, a po tym czasie w celu realizacji obowiązków archiwizacyjnych przez okres wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz JRWA obowiązującego Administratora - tj. w przypadku projektów unijnych 5 lat od zakończenia Projektu.
  2. Prawa osób, których dane dotyczą:
  1. dostępu do danych osobowych i ich poprawiania (sprostowania) – na zasadach przewidzianych w art. 15 i 16 RODO;
  2. żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – na zasadach przewidzianych w art. 17 RODO;
  3. ograniczenia przetwarzania danych osobowych – na zasadach przewidzianych w art. 18 RODO;
  4. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – na zasadach przewidzianych w art. 21 RODO;
  5. wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji uznania, że podczas przetwarzania Pani/Pana danych osobowych Administrator naruszył przepisy RODO.
  1. Inne informacje:

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach Projektu.

W związku z przetwarzaniem danych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, ani profilowania.

 

 

§ 6.

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 2 września 2024 roku.
  2. Wszelkie sprawy związane z interpretacją Regulaminu rozstrzygane są przez Koordynatora Projektu.
  3. Beneficjent zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie w trakcie realizacji Projektu. W przypadku zmiany Regulaminu Beneficjent Projektu zamieszcza w każdym miejscu, w którym podał Regulamin do publicznej wiadomości informację o jego zmianie, aktualną treść oraz termin, od którego zmiana obowiązuje.

 

Głogów Młp., 02.09.2024

…………………………………………..

Miejscowość i data

 

…………………………………………..

Koordynator projektu

 

 

 

…………………………………………..

Dyrektor Zespołu Szkół

 

 

 

 

Załączniki:

  1. Załącznik nr 1.N. Kwestionariusz rekrutacyjny do projektu
    Pobierz
  2. Załącznik nr 2.N. Formularz uczestnika projektu
  3. Załącznik nr 3.N Deklaracja uczestnictwa w projekcie
  4. Załącznik nr 4.N Oświadczenie uczestnika projektu w sprawie wizerunku
127620