Rozwój moją szansą - informacje o projekcie
Treść
#FunduszeEuropejskie
Informacje o projekcie
- Projekt „Rozwój moją szansą” realizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
- Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 120 uczniów i uczennic Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 23 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
- Grupami docelowymi w Projekcie są:
- GD1: uczniowie i uczennice Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 150 uczniów i uczennic,
- GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Samorządowym Liceum Ogólnokształcącym w Głogowie Małopolskim w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 24 nauczycielek i nauczycieli,
- GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
- GD4: Samorządowe Liceum Ogólnokształcące w Głogowie Małopolskim - 4 – letnie liceum realizujące kształcenie ogólne, zlokalizowane na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Głogów Małopolski.
- Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:
WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 23,
WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 120,
WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 24,
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 150,
WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,
WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 42,
WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 60
- Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
- Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
Założenia organizacyjne: min. 15 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 150,
- Laboratorium relacji
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-IV
Założenia organizacyjne: 6 oddziałów x 10h/oddział; 6 oddziałów x 10h/oddział,
- Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
Założenia organizacyjne: min. 12 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120,
- Laboratorium relacji
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I
Założenia organizacyjne: 4 oddziały x 10h/oddział; 4 oddziały x 10h/oddział,
Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Cyberbezpieczeństwo w szkole,
- Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
- Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.
- Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Samorządowym Liceum Ogólnokształcącym w Głogowie Małopolskim dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
- Różnorodność w klasie - zrozumienie i docenienie różnorodności uczniów i uczennic oraz ich indywidualnych potrzeb,
- Pedagogika wspierająca uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - jak efektywnie pracować z uczniami o różnych poziomach funkcjonowania intelektualnego,
- Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami
- Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem dla nauczycielek i nauczycieli oraz uczniów i uczennic - narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie.
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 12 osób/szkolenie A), B), C), D), E)
Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: A), B), C), D), E) x 16h/szkolenie.
- Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera – studia podyplomowe
Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,
Założenia organizacyjne: min. 642h,
- Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim
Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Szkolenia technologiczne - warsztaty z zakresu nowoczesnych technologii w edukacji, warsztaty z wykorzystania multimedialnych narzędzi w nauczaniu, szkolenia z bezpiecznego korzystania z Internetu i ochrony danych osobowych,
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 12 osób/szkolenie
Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.
- Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),
Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.
- Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli
Grupy docelowe: 15 nauczycieli/nauczycielek,
Założenia organizacyjne: 75h (średnio 3h/osoba),
- Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim do potrzeb rynku pracy
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Warsztaty z pracodawcami
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III-IV
Założenia organizacyjne: 4 grupy x 12h/grupa; 4 grupy x 12h/grupa,
- Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: min. 12 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 24,
Rok szkolny 2025/2026:
- Warsztaty z pracodawcami
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
Założenia organizacyjne: 4 grupy x 12h/grupa; 4 grupy x 12h/grupa,
- Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: min. 30 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 60.
- Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III-IV
Założenia organizacyjne: 3 grupy x 10h/grupa; 3 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,
Rok szkolny 2024/2025:
- Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
Założenia organizacyjne: 7 grup x 10h/grupa; 7 grup x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa.
- Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Rok szkolny 2025/2026:
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 2 osoby/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
- Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Zajęcia rozwijające z języka angielskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-III
Założenia organizacyjne: 1 grupa x 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z biologii
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x 5 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x 15 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z chemii
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
Założenia organizacyjne: 1 grupa x 12 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
- Wyjazd edukacyjny
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x 24 osoby/grupę; 3 profile x 30h/profil
Rok szkolny 2025/2026:
- Zajęcia rozwijające z języka angielskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-III
Założenia organizacyjne: 2 grupy x 20 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z biologii
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 2 grupy x 15 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z chemii
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas III
Założenia organizacyjne: 1 grupa x 15 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
- Wyjazd edukacyjny
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x 24 osoby/grupę; 3 profile x 30h/profil
- Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Samorządowego Liceum Ogólnokształcącego w Głogowie Małopolskim w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne
1. Laptop - 9 szt.
2. Stół multimedialny - 2 szt.
3. Monitor interaktywny - 2 szt.
4. Multimedialne Pracownie Przedmiotowe: BIOLOGIA - 1 szt.
5. Multimedialne Pracownie Przedmiotowe: FIZYKA - 1 szt.
6. Multimedialne Pracownie Przedmiotowe: MATEMATYKA - 1 szt.
7. Multimedialne Pracownie Przedmiotowe: CHEMIA - 1 szt.
8. Multimedialne Pracownie Przedmiotowe: GEOGRAFIA - 1 szt.
Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:
1. Pracownia chemiczna - 1 szt.
2. Modele atomów - zestaw do chemii organicznej i nieorganicznej - 5 szt.
3. Elektrolizer - Przyrząd do elektrolizy z żarówką i przełącznikiem - 6 szt.
4. Fartuch ochronny - 1 szt.
5. Poznajemy białka! - zestaw do wykrywania i badania właściwości - 4 szt.
6. Zestaw szkła grupowy zestawy 2-4-osobowe - 6 szt.
7. Taca laboratoryjna, wielofunkcyjna, wykonana z polipropylenu o wymiarach 45 x 35 x 7,5 (H) -
14 szt.
8. Energie odnawialne - zestaw modeli - 1 szt.
9. Energia ze słonej wody - zestaw eksperymentalny - 1 szt.
10. Auto z napędem wodorowym - model - 1 szt.
11. Zestaw do pobierania próbek glebowych - 5 szt.
12. Polska – zestaw map tematycznych do pracowni geograficznej - 9 szt.
13. Świat – zestaw map tematycznych do pracowni geograficznej - 1 szt.
14. Mierniki elektroniczne w walizce, centrum pogodowe - 1 szt.
15. Profile glebowe najpopularniejszych gleb polskich – zestaw - 1 szt.
16. Próbki gleb - 6 rodzajów podstawowych gleb - 1 szt.
17. Gleba zestaw - 5 szt.
18. Spirometr - 1 szt.
19. Mikroskop Micro z wyświetlaczem LCD 7" - 1 szt.
20. Sekcja anatomiczna serca owcy - okaz w akrylu - 1 szt.
21. Sekcja anatomiczna królika - okaz w akrylu - 2 szt.
22. Sekcja anatomiczna jaszczurki - okaz w akrylu - 1 szt.
23. Pasożyt glista - 2 okazy w akrylu - 1 szt.
24. Gruszka duża w odcieniach niebieskiego – MED, Kod produktu: 101069 - 3 szt.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 786 208,39 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 668 277,13 zł
Biuro projektu:
Samorządowe Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Głogowie Małopolskim
ul. Rynek 58
36-060 Głogów Małopolski
tel. 17 789 74 61
Koordynator projektu:
Bernard Sozański