Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka w Pieniny

Treść

Pieniny to zdecydowanie jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce, a ich piękno mogli podziwiać uczniowie klas trzecich ZSO podczas wycieczki, która odbyła się 15 października pod opieką nauczycieli: Pań Anny Bober, Moniki Rękosiewicz- Tokarz i Mileny Proboli.

Nasza wędrówka w góry się rozpoczęła się szlakiem niebieskim z Przełęczy Osice, czyli od strony Czorsztyna do Polany Szopka. Trasa prowadziła przez Pieniny Czorsztyńskie wśród kolorowych lasów Pienińskiego Parku Narodowego porozdzielanego polanami z pięknymi widokami na Gorce, Podhale, Tatry i Pieniny. Dalej wyruszyliśmy na Okręglicę (982 m n.p.m.), czyli najwyższy szczyt w masywie Pienin Właściwych- Trzech Koron. Było to nie lada wyzwanie, jednakże wszyscy zgodnie stwierdzili, że było warto, a zapierający dech w piersiach widok ze szczytu był wspaniałą nagrodą za włożony wysiłek. W drodze powrotnej zeszliśmy do Sromowiec Niżnych przez bajeczny Wąwóz Szopczański, w którym podziwialiśmy strome wapienne zbocza. Udało nam się zajrzeć do pawilonu Pienińskiego Parku Narodowego, gdzie mogliśmy się zapoznać z przyrodą i tradycjami kultury ludowej.

Następnie udaliśmy się do Szczawnicy, gdzie odwiedziliśmy Pijalnię Wód Mineralnych mieszcząca się w „Domu nad Zdrojami” i Park Górny. Podczas wycieczki towarzyszył nam przewodnik, który umilał nam czas opowieściami o Pieninach i kulturze regionu. Cały czas dopisywała nam piękna jesienna aura i dobre humory.

Takie wyprawy poza mury szkoły na stałe wpisały się w tradycję Liceum, dlatego młodzież jak i nauczyciele wyrażają nadzieję, że ta forma integracji po raz kolejny zaowocuje w codziennym życiu szkolnym.